Εν μέσω θύελλας διαμαρτυριών και σοβαρών ενστάσεων από φορείς, θα πάρει το δρόμο για τη Βουλή το νέο «έκτρωμα» του Κωστή Χατζηδάκη
Αναξιοκρατία, αδιαφάνεια και χειρισμοί που επιεικώς εμπεριέχουν μεγάλους κινδύνους για την τύχη της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του περιλαμβάνει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τον «εκσυγχρονισμό» του ΕΦΚΑ.
Με τη δημόσια διαβούλευση να ολοκληρώνεται, την ερχόμενη εβδομάδα (σ.σ. λόγω της πρότασης μομφής που κατατέθηκε) το πόνημα του υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη παίρνει τον δρόμο για τη Βουλή και αυτό που μένει να δούμε είναι εάν θα ληφθούν υπόψη οι σοβαρές και τεκμηριωμένες παρατηρήσεις τόσο από τους εμπλεκόμενους φορείς όσο και από τους πολίτες που συμμετείχαν στη διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση και αυτό το νομοσχέδιο θα κριθεί στα δικαστήρια, καθώς θεωρείται βέβαιο ότι το επόμενο διάστημα οι εργαζόμενοι στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης θα προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωσή του. Στόχος της κυβέρνησης, όπως υποστηρίζει το Υπουργείο Εργασίας, είναι η «βελτίωση της λειτουργίας ενός από τους μεγαλύτερους δημόσιους οργανισμούς της χώρας, με τον οποίο συναλλάσσονται καθημερινά 6.500.000 πολίτες (2.500.000 συνταξιούχοι και 4.000.000 εργαζόμενοι), και συγκεντρώνει, με βάση τις εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, το 48% των παραπόνων που αφορούν τον ευρύτερο δημόσιο τομέα».
Αδιαφανείς προσλήψεις και απαξίωση του ΑΣΕΠ
Η διάταξη που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες αντιδράσεις είναι αυτή που δίνει στον Κωστή Χατζηδάκη τη δυνατότητα πρόσληψης γενικών διευθυντών και διευθυντών με τριετή θητεία (και δυνατότητα ανανέωσης άπαξ) από τον ιδιωτικό τομέα.
Εν πρώτοις, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι «για την επιλογή των προϊσταμένων των γενικών διευθύνσεων και των διευθύνσεων εισηγείται τριμελής επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αποτελείται από τον υπηρεσιακό γραμματέα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον διοικητή του e-ΕΦΚΑ και ένα μέλος διδακτικού- ερευνητικού προσωπικού Νομικής Σχολής». Επομένως, από δύο κυβερνητικά-κομματικά στελέχη και έναν πανεπιστημιακό, τα προσόντα του οποίου δεν προσδιορίζονται καν.
Η ένωση αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, ως άμεσα θιγόμενη, σε ένα μακροσκελές κείμενό της, που αναρτήθηκε στο opengov, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι με την εν λόγω παρέμβαση απαξιώνονται ο ρόλος και η λειτουργία της ανεξάρτητης Αρχής του ΑΣΕΠ, που είναι ο θεσμικός εγγυητής των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού στον δημόσιο τομέα, καθώς οι προσλήψεις δεν θα γίνονται από τον ΑΣΕΠ, αλλά με… τη σύμπραξή του, ενώ, συν τοις άλλοις, η διαδικασία επιλογής θα περιλαμβάνει και τη «γνωστή» συνέντευξη.
«Θολά» προσόντα
Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι υπό επιλογή γενικοί διευθυντές και διευθυντές αρκεί να διαθέτουν καλή γνώση αγγλικών για να μπορούν να προσληφθούν και μένει να ξεκαθαριστεί εάν θα είναι αρκετό ένα απλό lower. Τι δεν περιλαμβάνεται στα προσόντα όσων ιδιωτών θα εργαστούν στο Δημόσιο; Οι γνώσεις του… Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα! Δηλαδή, οι επικεφαλής του ΕΦΚΑ θα δίνουν εντολές στους υφισταμένους τους χωρίς να γνωρίζουν (ή χωρίς να τους ενδιαφέρει) εάν αυτό που ζητούν είναι σύννομο!
Τέλος, προβλέπεται ειδικό μισθολογικό καθεστώς για τους διευθυντές και τους γενικούς διευθυντές, των οποίων οι αμοιβές θα καθορίζονται με απόφαση υπουργού, με ταβάνι τις αμοιβές του προέδρου του Αρείου Πάγου!
Το αποκορύφωμα είναι η αύξηση του αριθμού των μετακλητών υπαλλήλων (άρθρο 5), οι οποίοι θα είναι πλέον πέντε για τον διοικητή και τρεις για καθέναν από τους υποδιοικητές. Υπενθυμίζεται ότι, όταν η Ν.Δ. ήταν στην αντιπολίτευση, είχε κάνει «σημαία» τους μετακλητούς του ΣΥΡΙΖΑ, με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη να υποστηρίζει, τότε, ότι αυτός είναι και ο λόγος που πληρώνουμε αυξημένα καύσιμα.
Ολες οι προμήθειες κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας!
Με αφορμή όσα θλιβερά και εξοργιστικά συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια, καθώς γραφεία και υπηρεσίες του ΕΦΚΑ μένουν επί μήνες χωρίς υπολογιστές, μελάνια για εκτυπωτές ή ακόμη και θέρμανση – κλιματισμό, ο Κωστής Χατζηδάκης παρακάμπτει όλο το θεσμικό πλαίσιο για τις αναθέσεις και τις προμήθειες, κάνοντας λόγο για «πιο ευέλικτο σύστημα προμηθειών», καθώς καταργείται μια σειρά από διατάξεις που αφορούν τις χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης από το Υπουργείο Εργασίας.
Όπως αναφέρει το άρθρο 6, η ανάθεση των συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ γίνεται σύμφωνα με κανονισμό που εγκρίνεται από τον φορέα, κατά παρέκκλιση από τη σχετική κείμενη νομοθεσία.
Επομένως, ο στόχος δεν είναι απλώς να λυθεί ένα υπαρκτό γραφειοκρατικό πρόβλημα, αλλά, αντιθέτως, η ρύθμιση να αφορά και διαγωνισμούς δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, όπως είναι αυτοί που αφορούν πληροφοριακά συστήματα και λογισμικά, οι οποίοι θα γίνονται και αυτοί με τις ίδιες αδιαφανείς και fast track διαδικασίες.
Ακίνητα ΕΦΚΑ: Το τεράστιο φιλέτο αξίας 1 δισ. ευρώ
Το μεγαλύτερο μέρος του νομοσχεδίου καταλαμβάνουν οι διατάξεις που αφορούν τη σύσταση άλλης μίας εταιρίας, αυτή τη φορά για την αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΕΦΚΑ διαθέτει 400 ακίνητα σε όλη τη χώρα, συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ, και τουλάχιστον το 20% -που αφορά ακίνητα μεγάλης αξίας- μένει τελείως αναξιοποίητο.
Ετσι, συστήνεται Εταιρεία Ειδικού Σκοπού με τίτλο «Εταιρεία Ακινήτων e-ΕΦΚΑ», παρακάμπτεται πλήρως η αρμόδια Διεύθυνση Αξιοποίησης Ακινήτων του ΕΦΚΑ και όλες οι αρμοδιότητες περνούν στη νέα εταιρία.
Ο Κωστής Χατζηδάκης θέτει από την αρχή και με απόλυτο τρόπο τη νέα Εταιρεία υπό τον έλεγχό του. Το διοικητικό συμβούλιό της αποτελείται από πέντε έως εννέα μέλη, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου, τα οποία θα διορίζονται με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Το Δ.Σ. θα έχει τετραετή θητεία, με δυνατότητα να παραταθεί.
Και, σαν να μην έφτανε αυτό, για τη στελέχωση της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού θα γίνουν προσλήψεις, πάλι με αμφιλεγόμενες διαδικασίες. Συγκεκριμένα, αρμόδια για τις προσλήψεις, και μάλιστα αορίστου χρόνου, θα είναι η επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 (αποτελείται από τον υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, ως πρόεδρο, τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών και τον γενικό γραμματέα της κυβέρνησης), με την έκδοση δημόσιας προκήρυξης.
Στις διατάξεις του νομοσχεδίου δεν γίνονται γνωστά πόσοι είναι αυτοί που θα προσληφθούν, τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα ανά κατηγορία και ειδικότητα, τα κριτήρια επιλογής και η μοριοδότησή τους, και, τέλος, ποια θα είναι η διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής υποψηφίων, συμπεριλαμβανομένης τυχόν συνέντευξης! Το μόνο βέβαιο είναι ότι η προκήρυξη αποστέλλεται στο ΑΣΕΠ, το οποίο την εγκρίνει ή την τροποποιεί μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες – και, αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των 10 εργάσιμων ημερών, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του.
Όπως καταγγέλλει χαρακτηριστικά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον ΕΦΚΑ, ύστερα από συνάντηση που είχε την περασμένη Τετάρτη με τον Κωστή Χατζηδάκη, «ο φορέας δεν θα μπορεί να ασκεί κανέναν απολύτως έλεγχο επί των αποφάσεων που θα λαμβάνει το ολιγομελές διοικητικό συμβούλιο της ανωνύμου εταιρίας επί της τύχης της ακίνητης περιουσίας του».
Τέλος, καταργούνται η δυνατότητα παραχώρησης ακινήτων σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα καθώς και σε λοιπά νομικά πρόσωπα κοινωφελούς ή ανθρωπιστικού χαρακτήρα, προς χρήση που θα εξυπηρετεί δημόσιο ή κοινωφελή σκοπό, καθώς και σε φορείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, αλλά και η δυνατότητα βραχυχρόνιας παραχώρησης ακινήτων σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα για πολιτιστικές ή αντίστοιχες εκδηλώσεις.
Μπελαβίλας: Αναρωτιόμαστε πώς θα αξιοποιηθούν…
Μιλώντας στην «κυριακάτικη δημοκρατία», ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Νίκος Μπελαβίλας, ο οποίος διετέλεσε στο παρελθόν συντονιστής του πιλοτικού προγράμματος των ακινήτων του ΕΦΚΑ-ΟΑΕΔ, υπογραμμίζει ότι «το υπουργείο Εργασίας ανακάλυψε με αρκετό χρόνο καθυστέρηση ότι ο ΕΦΚΑ είναι κύριος 400 ακινήτων, κτιρίων και οικοπέδων, κάποια εκ των οποίων μεγάλης αξίας. Αν ανατρέξει κανείς στο διαδίκτυο του 2018 – 2019, θα δει να προχωρά μέσα σε λίγους μήνες μια διαδικασία που είχε λασπώσει επί μια δεκαετία, προκαλώντας το γκριζάρισμα, την εγκατάλειψη των εμπορικών ζωνών της κεντρικής Αθήνας, αναβιώνοντας ακίνητα που επί χρόνια αποτελούσαν βάρος τόσο για τις πόλεις όσο και για τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης. Τα πράγματα πήγαιναν καλά ως το καλοκαίρι του 2019. Μετά τις εκλογές, η νέα πολιτική ηγεσία φαίνεται ότι μηδένισε το κοντέρ. Το πρόγραμμα έπεσε στα βράχια. Πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια και σήμερα ανακαλύφθηκε εκ νέου ότι ο ΕΦΚΑ διαθέτει 400 σημαντικά ακίνητα και αναρωτιόμαστε πώς θα αξιοποιηθούν».
Σύμφωνα με τις μελέτες που είχαν γίνει τότε, το γεγονός ότι περίπου 250 ακίνητα εντός του Δήμου Αθηναίων παρέμεναν κλειστά και αναξιοποίητα είχε τεράστιο αντίκτυπο τόσο στην οικονομία όσο και στην κοινωνική ζωή. Από οκταώροφα κτίρια γραφείων στην οδό Πανεπιστημίου χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων έως και εμβληματικά ξενοδοχεία, όπως το «Εσπέρια» στην οδό Σταδίου, το «λουκέτο» συνεπαγόταν ότι αντίστοιχα χιλιάδες πολίτες, είτε ως επισκέπτες είτε ως εργαζόμενοι, «απουσίαζαν» από το κέντρο της Αθήνας, το οποίο μαράζωνε.
Μαστίγιο και καρότο για τους εργαζομένους
Με στόχο, όπως λέει το Υπουργείο Εργασίας, τη βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων του ΕΦΚΑ, το νομοσχέδιο κινείται σε δύο κατευθύνσεις: Αφενός μεν επιβραβεύει, αφετέρου δε απειλεί με βαριές ποινές.
Ετσι, προχωρά στη θέσπιση ενός συστήματος επιβράβευσης παραγωγικότητας σε όλο τον φορέα μέσω bonus. Ξεκινώντας από τις λειτουργίες της εκκαθάρισης των συντάξεων και της εξυπηρέτησης των πολιτών, το πριμ θα συνδέεται με συγκεκριμένους στόχους που μπορεί να τίθενται σύμφωνα με τις ανάγκες ανά Γενική Διεύθυνση, ανάλογα με το αντικείμενο.
Επίσης, αποφασίζεται η σύσταση αυτοτελούς Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών, με επικεφαλής πρώην ανώτερο δικαστικό (αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου). Η μονάδα θα είναι επιφορτισμένη με την άμεση διερεύνηση καταγγελιών και αιτημάτων και με τη διενέργεια αυτεπάγγελτων ελέγχων (π.χ., επί υπέρμετρων καθυστερήσεων), και θα έχει εξουσίες αντίστοιχες με αυτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Αν με το πόρισμα της μονάδας διαπιστώνεται η τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος, τότε ο επικεφαλής της μονάδας θα παραγγέλλει την άσκηση πειθαρχικής δίωξης, η οποία θα είναι δεσμευτική για τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα.
Τέλος, προχωρά στην επιτάχυνση των πειθαρχικών διαδικασιών: Η άσκηση της πειθαρχικής δίωξης θα γίνεται σε έναν μήνα (αντί τριών μηνών) και θα ολοκληρώνεται σε έναν μήνα από την κλήση σε απολογία (αντί δύο μηνών). Οι ΕΔΕ θα διενεργούνται υποχρεωτικά από υπάλληλο άλλου υπουργείου και θα περατώνονται σε έναν μήνα. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΕΦΚΑ θα συγκροτείται με τρία μέλη (πρόεδρος δικαστικός, πάρεδρος Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και μόνιμος υπάλληλος εκτός υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων), χωρίς συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων εργαζομένων του ΕΦΚΑ.
ΠΗΓΗ: NEWSBREAK.GR
1.0 Επιτροπές Έρευνας και Ελέγχου
1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου Χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ' αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ' αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ., του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.
ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΛΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
6977868000 - 6907847307
esymygdonias@gmail.com
isaakostas@gmail.com
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ FB:
https://www.facebook.com/pg/esymygdonias
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ YOUTUBE
https://www.youtube.com/channel/UC1GX6dXuXx706l-nfsST_8w/videos
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:https://www.e-synews.gr
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?=0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου